BigBoyáci! VĎAKA!! Máme za sebou Black Friday a makáme na plné obrátky. Váš balíček môže prísť s menším meškaním. Ďakujeme za trpezlivosť a pochopenie! 💜
Bude písať dokonca aj diplomovku na tému Big Boy a pre značku doslova dýcha. Veronike Tyralíkovej sa úspešne darí zladiť full-time prácu obchodnej manažérky so štúdiom. O tom napokon svedčí aj fakt, že len za posledný rok pribudlo do portfólia Big Boy viac než 72 nových obchodných partnerov. Ako to len tá Verča robí? Snáď prezradí detaily, nech sa môžeme inšpirovať!
Veronika, prišla si do Big Boya hneď na pozíciu obchodnej manažérky, alebo sa to časom nejako vyvinulo?
Začínala som ako obchodný zástupca a postupne som si pribrala viac kompetencií, ako to tak býva. Kedysi som veľa jazdila do terénu a budovala obchod ako taký. Tým, že máme super produkt a fakt mu verím, sa obchod rozbehol skvele. Za rok sme získali 72 nových partnerov, čo je úplne super.
Takže veľa tej agendy sa vlastne presunulo aj za počítač?
Presne tak. Pracujeme na rôznych zaujímavých projektoch. V rámci nového B2B webu sme analyzovali potreby zákazníkov na základe dotazníkového prieskumu a potom konfigurovali web podľa týchto poznatkov. Ďalej zlepšujeme servis pre našich veľkoobchodných partnerov – napríklad lokálny marketing, dopytovanie a vývoj obalových materiálov pre veľkoobchod. Snažíme sa tiež o lepšiu efektivitu B2B mailingu. Big Boy je živý organizmus a všetci sa tu podieľajú na všetkom, čo ma baví.
To je skvelé, že môžu všetci povedať svoj názor...
Môžeme tu realizovať množstvo svojich nápadov. Máme voľné ruky robiť to, čo nás baví. Takže je tu vlastne možné robiť úplne všetko.
Ako by si troma slovami vystihla svoju prácu?
Vzťahy, servis, pomoc. Ale tiež veľa rešeršovania.
Je potrebné sledovať, čo sa deje na trhu. Každý deň neustále sledujem webové stránky partnerov, ale aj konkurenciu. Od fotiek, ktoré používajú, čo sa im dobre predáva, kde máme medzery. Rešerš, pomoc a vzťahy. Je to veľmi rozsiahla a komplexná pozícia.
Je nejaký pracovný úspech, na ktorý si fakt hrdá?
Získať 72 nových partnerov za rok je podľa mňa veľký úspech. Obchodník by mal urobiť v priemere tak 3-4 akvizície mesačne, čo toto číslo niekoľkonásobne prevyšuje.
To je úžasné. Je vidieť, že robíš svoju prácu dobre a rozumieš jej. Máš nejaké know-how alebo tip pre začínajúcich obchodníkov?
Je to hlavne produktom. Ja mu strašne verím a baví ma. Ľudia tu za Big Boyom stoja a dýchajú preňho, a ja vlastne len predávam celú tú firemnú myšlienku. Ale potom sú samozrejme také zdanlivé drobnosti, ako že si na stretnutí s klientom zapamätáte, že jeho dcéra bude maturovať a neskôr sa na ňu opýtate. Na klientoch mi ako na ľuďoch skutočne záleží a verím, že je to pre dlhodobú spoluprácu dôležité. Často počujem na stretnutí s partnerom, že nikdy nevideli niekoho tak zapáleného do svojej práce, že mi žiaria oči, keď o Big Boyi hovorím.
Takže opäť tie vzťahy... Sú jednoducho dôležité...
Áno, som veľmi vzťahová. A v obchode je to o ľuďoch. Nemám zoznam 40 argumentov, prečo by klient mal chcieť náš produkt. Ja počúvam. Čo práve tento klient potrebuje? Hľadám cesty, riešim problémy. Najväčší problém je, keď obchodník s prepáčením len rozpráva, ale nevie počúvať. Ďalšia dôležitá vec je potom dotiahnuť veci do konca. Splniť to, čo som na stretnutí sľúbila, poslať ten e-mail, a urobiť to v prijateľnom časovom horizonte. Stretnutie je len začiatok. Výstup z neho začína, keď sa vrátim do kancelárie.
Spracovať ponuku, ozvať sa partnerom...
Všetko, čo som sľúbila, jednoducho musím dodržať. Konkurencia skrátka je, a akonáhle stratíte dôveru klienta, ťažko sa získava späť. Aj to, že neodpovedáte včas na e-maily, môže zničiť dobre začatý obchod.
Dávaš si nejaký každodenný cieľ? Pomáha ti to-do list?
To-do list nemám, pretože v obchode stále niečo naskakuje. Aj keď si urobíš pekný to-do list, počas dňa ti prídu tri urgencie, ktoré musíš riešiť a riešiš len priority. Ciele mám skôr mesačné, a to je plniť plán, aby bola firma finančne zdravá. Obchod je hlavný zdroj príjmov. Treba neustále premýšľať, kde je potenciál, a koho osloviť s ponukou.
Čo by si povedala zákazníkovi, ktorý váha, či si kúpiť produkt Big Boy?
Vždy hovorím: Poďme to skúsiť a uvidíme! U nového zákazníka nemám problém na začiatku urobiť nejaké výnimky, kým sa všetko zabehne. Ak im to nebude fungovať, už od nás nemusia odoberať. Zároveň ale viem, že akonáhle sa ten produkt dostane na pult, je vyhrané, pretože ľudia Big Boy jednoducho milujú.
Napadne ti nejaká najprekvapivejšia reakcia, ktorú si dostala od zákazníka?
Dnes som napríklad musela klientovi povedať, že naše modré maliny nie sú rádioaktívne. Tá modrá farba je v skutočnosti spirulina a nie nič škodlivé. Aj na takéto otázky treba rýchlo a s úsmevom odpovedať.
Čo ľudí všeobecne najviac zaujíma?
Keďže klienti cítia, že sme silní v marketingu, a to aj vďaka influencer marketingu a našej prítomnosti na sociálnych sieťach, pýtajú sa, ako s tým pracovať. Radi im s touto problematikou pomôžeme. Napríklad keď dopĺňame produkty na predajni a robíme výstavku, vytiahnem telefón, natočím to, kolegyňa to zostrihá, pridáme voiceover a odkaz na Instagrame na daného partnera a jeho prevádzku. Nerozlišujeme, či si cieľový zákazník kúpi produkt u nich na predajni, ktorú propagujeme, alebo na našom e-shope, tá filozofia je taká, aby sa Big Boy stal súčasťou bežného košíka. Chceme byť súčasťou domácností.
Máš nejaký tip pre začínajúcich obchodných manažérov?
Je dôležité si uvedomiť, či má človek rád ľudí, bez toho to nepôjde. A dotiahnuť veci do konca. Ďalšia zásadná vec je vedieť počúvať a nevzdávať to. Aj keď klient v tento moment produkt nechce, neznamená to, že sa mu neskôr nemôžeme ozvať s upravenou ponukou alebo informáciou o novinkách. Situácia a potreby klienta sa neustále menia.
Prezradíš, čo ťa dokáže v práci potešiť?
Veľká porada, keď splníme plán. Je veľmi príjemné počúvať, že sa nám niečo podarilo.
Keď niekto nevie, čo dať svojmu blízkemu ako darček, ktorý Big Boy produkt je stávka na istotu, čo by si odporučila?
Modrá malina. Každý sa nad tým pozastaví a príde mu to pekné, zaujme to. A naozaj je to farbené spirulinou.
Keď niekto nevie, čo dať svojmu blízkemu ako darček, ktorý Big Boy produkt je stávkou na istotu, čo by si odporučila?
Modrá malina. Každý si to všimne a príde mu to zaujímavé. A je to naozaj farbené iba prírodnou spirulinou. Nikto sa toho nemusí báť.
Ktorý krém by si podľa teba zaslúžil viac pozornosti?
Banana Bread. Je to naša novinka a má úplne božskú chuť.
Keby si mala prázdny billboard a mohla akokoľvek propagovať Big Boya, čo by si na ten billboard dala?
Strašne sa mi páči náš slogan. Neodoláš, no a čo?
Najnezvyčajnejšie miesto alebo situácia, kde sa ti podarilo predať Big Boya?
Do tetovacieho štúdia. Pán sa nám sám ozval. Povedal, že sa mu páčia naše etikety, že jeho salón je v podobnom štýle a chce tam zaradiť naše produkty. Tak sme sa dohodli na spolupráci.
Keby si s pomocou Big Boy produktov mohla vytvoriť nejakú virálnu výzvu na sociálnych sieťach, čo by to bolo?
Aby fanúšikovia namiešali krém a poslali nám ho. Potom by sme kúsok od vybraného víťaza pomocou našich technológií spracovali a skutočne zaradili do ponuky. To by bol tiež dobrý spôsob, ako ľuďom priblížiť komplexnosť výroby. Za našimi produktmi stojí celý vývojový tím a je to zložitejšie, než sa môže zdať.
Keby si mala napísať knihu o svojej pracovnej skúsenosti s Big Boyom, ako by sa volala?
Nekonečný príbeh. (smiech)
Predstav si, že existuje automat s produktmi Big Boy. Ako by vyzeral a kam by si ho umiestnila?
Celý fialový, krásny, dievčenský, kľudne by som naň dala trblietky a jednorožce (Verunka sa usmieva s nadsádzkou :-). Veľmi by som si priala, aby sa Big Boy dostal do škôl. Do stredných a vysokých. Je to náš projekt, až budeme mať viac snackových vecí. Určite by v školách mali mať možnosť kvalitnejších a zdravších produktov, než sú klasické čokoládové tyčinky.
Prezradíš nám svoju budúcu víziu pre Big Boya?
Určite zlepšiť viditeľnosť, stojany, displeje. Dostať nás na čo najviac miest. Aby sa Big Boy stal sám o sebe trendom a ľudia nás vyhľadávali. Aby značka jednoducho hovorila sama za seba.
Ako si myslíš, že produkty Big Boy odrážajú alebo formujú súčasné trendy vo svete wellness a výživy? Akú úlohu hrajú?
Čoraz častejšie počúvame o problémoch s intoleranciou, napríklad na laktózu. Snažíme sa robiť varianty bez mlieka, bez cukru, s náhradnými sladidlami. Tieto dva smery určite áno. Tento rok sme tiež predstavili novú radu doplnkov stravy ONE LIFE pre fitness nadšencov. Snažíme sa ísť v ústrety zdravému životnému štýlu a byť súčasťou cesty za zdravím, ale zároveň robiť radosť lepším maškrtením.
Presunieme sa na záver trochu inam… Ktorý produkt Big Boy by si si vzala so sebou na opustený ostrov a prečo?
Pistáciový proteínový krém. To je podľa mňa najlepší produkt, čo teraz máme. Taktiež je neustále vypredaný. Milujem tú intenzívnu jemnú chuť orechov.
Používaš krémy napríklad do receptov?
Ja som taký náš klasický zákazník. Mám doma napríklad päť pohárikov krémov na mikrovlnke a keď mám chuť na sladké, tak idem a dám si tri, štyri lyžičky.
Zlatonka alebo Big Bueno?
Bueno.
Lyofilizované ovocie alebo praclíky v čokoláde?
Praclíky v čokoláde.
Verunka, ďakujeme za rozhovor. Veľa šťastia v škole a množstvo nových obchodných príležitostí!
Bude písať dokonca aj diplomovku na tému Big Boy a pre značku doslova dýcha. Veronike Tyralíkovej sa úspešne darí zladiť full-time prácu obchodnej manažérky so štúdiom. O tom napokon svedčí aj fakt, že len za posledný rok pribudlo do portfólia Big Boy viac než 72 nových obchodných partnerov. Ako to len tá Verča robí? Snáď prezradí detaily, nech sa môžeme inšpirovať!
Veronika, prišla si do Big Boya hneď na pozíciu obchodnej manažérky, alebo sa to časom nejako vyvinulo?
Začínala som ako obchodný zástupca a postupne som si pribrala viac kompetencií, ako to tak býva. Kedysi som veľa jazdila do terénu a budovala obchod ako taký. Tým, že máme super produkt a fakt mu verím, sa obchod rozbehol skvele. Za rok sme získali 72 nových partnerov, čo je úplne super.
Takže veľa tej agendy sa vlastne presunulo aj za počítač?
Presne tak. Pracujeme na rôznych zaujímavých projektoch. V rámci nového B2B webu sme analyzovali potreby zákazníkov na základe dotazníkového prieskumu a potom konfigurovali web podľa týchto poznatkov. Ďalej zlepšujeme servis pre našich veľkoobchodných partnerov – napríklad lokálny marketing, dopytovanie a vývoj obalových materiálov pre veľkoobchod. Snažíme sa tiež o lepšiu efektivitu B2B mailingu. Big Boy je živý organizmus a všetci sa tu podieľajú na všetkom, čo ma baví.
To je skvelé, že môžu všetci povedať svoj názor...
Môžeme tu realizovať množstvo svojich nápadov. Máme voľné ruky robiť to, čo nás baví. Takže je tu vlastne možné robiť úplne všetko.
Ako by si troma slovami vystihla svoju prácu?
Vzťahy, servis, pomoc. Ale tiež veľa rešeršovania.
Je potrebné sledovať, čo sa deje na trhu. Každý deň neustále sledujem webové stránky partnerov, ale aj konkurenciu. Od fotiek, ktoré používajú, čo sa im dobre predáva, kde máme medzery. Rešerš, pomoc a vzťahy. Je to veľmi rozsiahla a komplexná pozícia.
Je nejaký pracovný úspech, na ktorý si fakt hrdá?
Získať 72 nových partnerov za rok je podľa mňa veľký úspech. Obchodník by mal urobiť v priemere tak 3-4 akvizície mesačne, čo toto číslo niekoľkonásobne prevyšuje.
To je úžasné. Je vidieť, že robíš svoju prácu dobre a rozumieš jej. Máš nejaké know-how alebo tip pre začínajúcich obchodníkov?
Je to hlavne produktom. Ja mu strašne verím a baví ma. Ľudia tu za Big Boyom stoja a dýchajú preňho, a ja vlastne len predávam celú tú firemnú myšlienku. Ale potom sú samozrejme také zdanlivé drobnosti, ako že si na stretnutí s klientom zapamätáte, že jeho dcéra bude maturovať a neskôr sa na ňu opýtate. Na klientoch mi ako na ľuďoch skutočne záleží a verím, že je to pre dlhodobú spoluprácu dôležité. Často počujem na stretnutí s partnerom, že nikdy nevideli niekoho tak zapáleného do svojej práce, že mi žiaria oči, keď o Big Boyi hovorím.
Takže opäť tie vzťahy... Sú jednoducho dôležité...
Áno, som veľmi vzťahová. A v obchode je to o ľuďoch. Nemám zoznam 40 argumentov, prečo by klient mal chcieť náš produkt. Ja počúvam. Čo práve tento klient potrebuje? Hľadám cesty, riešim problémy. Najväčší problém je, keď obchodník s prepáčením len rozpráva, ale nevie počúvať. Ďalšia dôležitá vec je potom dotiahnuť veci do konca. Splniť to, čo som na stretnutí sľúbila, poslať ten e-mail, a urobiť to v prijateľnom časovom horizonte. Stretnutie je len začiatok. Výstup z neho začína, keď sa vrátim do kancelárie.
Spracovať ponuku, ozvať sa partnerom...
Všetko, čo som sľúbila, jednoducho musím dodržať. Konkurencia skrátka je, a akonáhle stratíte dôveru klienta, ťažko sa získava späť. Aj to, že neodpovedáte včas na e-maily, môže zničiť dobre začatý obchod.
Dávaš si nejaký každodenný cieľ? Pomáha ti to-do list?
To-do list nemám, pretože v obchode stále niečo naskakuje. Aj keď si urobíš pekný to-do list, počas dňa ti prídu tri urgencie, ktoré musíš riešiť a riešiš len priority. Ciele mám skôr mesačné, a to je plniť plán, aby bola firma finančne zdravá. Obchod je hlavný zdroj príjmov. Treba neustále premýšľať, kde je potenciál, a koho osloviť s ponukou.
Čo by si povedala zákazníkovi, ktorý váha, či si kúpiť produkt Big Boy?
Vždy hovorím: Poďme to skúsiť a uvidíme! U nového zákazníka nemám problém na začiatku urobiť nejaké výnimky, kým sa všetko zabehne. Ak im to nebude fungovať, už od nás nemusia odoberať. Zároveň ale viem, že akonáhle sa ten produkt dostane na pult, je vyhrané, pretože ľudia Big Boy jednoducho milujú.
Napadne ti nejaká najprekvapivejšia reakcia, ktorú si dostala od zákazníka?
Dnes som napríklad musela klientovi povedať, že naše modré maliny nie sú rádioaktívne. Tá modrá farba je v skutočnosti spirulina a nie nič škodlivé. Aj na takéto otázky treba rýchlo a s úsmevom odpovedať.
Čo ľudí všeobecne najviac zaujíma?
Keďže klienti cítia, že sme silní v marketingu, a to aj vďaka influencer marketingu a našej prítomnosti na sociálnych sieťach, pýtajú sa, ako s tým pracovať. Radi im s touto problematikou pomôžeme. Napríklad keď dopĺňame produkty na predajni a robíme výstavku, vytiahnem telefón, natočím to, kolegyňa to zostrihá, pridáme voiceover a odkaz na Instagrame na daného partnera a jeho prevádzku. Nerozlišujeme, či si cieľový zákazník kúpi produkt u nich na predajni, ktorú propagujeme, alebo na našom e-shope, tá filozofia je taká, aby sa Big Boy stal súčasťou bežného košíka. Chceme byť súčasťou domácností.
Máš nejaký tip pre začínajúcich obchodných manažérov?
Je dôležité si uvedomiť, či má človek rád ľudí, bez toho to nepôjde. A dotiahnuť veci do konca. Ďalšia zásadná vec je vedieť počúvať a nevzdávať to. Aj keď klient v tento moment produkt nechce, neznamená to, že sa mu neskôr nemôžeme ozvať s upravenou ponukou alebo informáciou o novinkách. Situácia a potreby klienta sa neustále menia.
Prezradíš, čo ťa dokáže v práci potešiť?
Veľká porada, keď splníme plán. Je veľmi príjemné počúvať, že sa nám niečo podarilo.
Keď niekto nevie, čo dať svojmu blízkemu ako darček, ktorý Big Boy produkt je stávka na istotu, čo by si odporučila?
Modrá malina. Každý sa nad tým pozastaví a príde mu to pekné, zaujme to. A naozaj je to farbené spirulinou.
Keď niekto nevie, čo dať svojmu blízkemu ako darček, ktorý Big Boy produkt je stávkou na istotu, čo by si odporučila?
Modrá malina. Každý si to všimne a príde mu to zaujímavé. A je to naozaj farbené iba prírodnou spirulinou. Nikto sa toho nemusí báť.
Ktorý krém by si podľa teba zaslúžil viac pozornosti?
Banana Bread. Je to naša novinka a má úplne božskú chuť.
Keby si mala prázdny billboard a mohla akokoľvek propagovať Big Boya, čo by si na ten billboard dala?
Strašne sa mi páči náš slogan. Neodoláš, no a čo?
Najnezvyčajnejšie miesto alebo situácia, kde sa ti podarilo predať Big Boya?
Do tetovacieho štúdia. Pán sa nám sám ozval. Povedal, že sa mu páčia naše etikety, že jeho salón je v podobnom štýle a chce tam zaradiť naše produkty. Tak sme sa dohodli na spolupráci.
Keby si s pomocou Big Boy produktov mohla vytvoriť nejakú virálnu výzvu na sociálnych sieťach, čo by to bolo?
Aby fanúšikovia namiešali krém a poslali nám ho. Potom by sme kúsok od vybraného víťaza pomocou našich technológií spracovali a skutočne zaradili do ponuky. To by bol tiež dobrý spôsob, ako ľuďom priblížiť komplexnosť výroby. Za našimi produktmi stojí celý vývojový tím a je to zložitejšie, než sa môže zdať.
Keby si mala napísať knihu o svojej pracovnej skúsenosti s Big Boyom, ako by sa volala?
Nekonečný príbeh. (smiech)
Predstav si, že existuje automat s produktmi Big Boy. Ako by vyzeral a kam by si ho umiestnila?
Celý fialový, krásny, dievčenský, kľudne by som naň dala trblietky a jednorožce (Verunka sa usmieva s nadsádzkou :-). Veľmi by som si priala, aby sa Big Boy dostal do škôl. Do stredných a vysokých. Je to náš projekt, až budeme mať viac snackových vecí. Určite by v školách mali mať možnosť kvalitnejších a zdravších produktov, než sú klasické čokoládové tyčinky.
Prezradíš nám svoju budúcu víziu pre Big Boya?
Určite zlepšiť viditeľnosť, stojany, displeje. Dostať nás na čo najviac miest. Aby sa Big Boy stal sám o sebe trendom a ľudia nás vyhľadávali. Aby značka jednoducho hovorila sama za seba.
Ako si myslíš, že produkty Big Boy odrážajú alebo formujú súčasné trendy vo svete wellness a výživy? Akú úlohu hrajú?
Čoraz častejšie počúvame o problémoch s intoleranciou, napríklad na laktózu. Snažíme sa robiť varianty bez mlieka, bez cukru, s náhradnými sladidlami. Tieto dva smery určite áno. Tento rok sme tiež predstavili novú radu doplnkov stravy ONE LIFE pre fitness nadšencov. Snažíme sa ísť v ústrety zdravému životnému štýlu a byť súčasťou cesty za zdravím, ale zároveň robiť radosť lepším maškrtením.
Presunieme sa na záver trochu inam… Ktorý produkt Big Boy by si si vzala so sebou na opustený ostrov a prečo?
Pistáciový proteínový krém. To je podľa mňa najlepší produkt, čo teraz máme. Taktiež je neustále vypredaný. Milujem tú intenzívnu jemnú chuť orechov.
Používaš krémy napríklad do receptov?
Ja som taký náš klasický zákazník. Mám doma napríklad päť pohárikov krémov na mikrovlnke a keď mám chuť na sladké, tak idem a dám si tri, štyri lyžičky.
Zlatonka alebo Big Bueno?
Bueno.
Lyofilizované ovocie alebo praclíky v čokoláde?
Praclíky v čokoláde.
Verunka, ďakujeme za rozhovor. Veľa šťastia v škole a množstvo nových obchodných príležitostí!
Bude písať dokonca aj diplomovku na tému Big Boy a pre značku doslova dýcha. Veronike Tyralíkovej sa úspešne darí zladiť full-time prácu obchodnej manažérky so štúdiom. O tom napokon svedčí aj fakt, že len za posledný rok pribudlo do portfólia Big Boy viac než 72 nových obchodných partnerov. Ako to len tá Verča robí? Snáď prezradí detaily, nech sa môžeme inšpirovať!
Veronika, prišla si do Big Boya hneď na pozíciu obchodnej manažérky, alebo sa to časom nejako vyvinulo?
Začínala som ako obchodný zástupca a postupne som si pribrala viac kompetencií, ako to tak býva. Kedysi som veľa jazdila do terénu a budovala obchod ako taký. Tým, že máme super produkt a fakt mu verím, sa obchod rozbehol skvele. Za rok sme získali 72 nových partnerov, čo je úplne super.
Takže veľa tej agendy sa vlastne presunulo aj za počítač?
Presne tak. Pracujeme na rôznych zaujímavých projektoch. V rámci nového B2B webu sme analyzovali potreby zákazníkov na základe dotazníkového prieskumu a potom konfigurovali web podľa týchto poznatkov. Ďalej zlepšujeme servis pre našich veľkoobchodných partnerov – napríklad lokálny marketing, dopytovanie a vývoj obalových materiálov pre veľkoobchod. Snažíme sa tiež o lepšiu efektivitu B2B mailingu. Big Boy je živý organizmus a všetci sa tu podieľajú na všetkom, čo ma baví.
To je skvelé, že môžu všetci povedať svoj názor...
Môžeme tu realizovať množstvo svojich nápadov. Máme voľné ruky robiť to, čo nás baví. Takže je tu vlastne možné robiť úplne všetko.
Ako by si troma slovami vystihla svoju prácu?
Vzťahy, servis, pomoc. Ale tiež veľa rešeršovania.
Je potrebné sledovať, čo sa deje na trhu. Každý deň neustále sledujem webové stránky partnerov, ale aj konkurenciu. Od fotiek, ktoré používajú, čo sa im dobre predáva, kde máme medzery. Rešerš, pomoc a vzťahy. Je to veľmi rozsiahla a komplexná pozícia.
Je nejaký pracovný úspech, na ktorý si fakt hrdá?
Získať 72 nových partnerov za rok je podľa mňa veľký úspech. Obchodník by mal urobiť v priemere tak 3-4 akvizície mesačne, čo toto číslo niekoľkonásobne prevyšuje.
To je úžasné. Je vidieť, že robíš svoju prácu dobre a rozumieš jej. Máš nejaké know-how alebo tip pre začínajúcich obchodníkov?
Je to hlavne produktom. Ja mu strašne verím a baví ma. Ľudia tu za Big Boyom stoja a dýchajú preňho, a ja vlastne len predávam celú tú firemnú myšlienku. Ale potom sú samozrejme také zdanlivé drobnosti, ako že si na stretnutí s klientom zapamätáte, že jeho dcéra bude maturovať a neskôr sa na ňu opýtate. Na klientoch mi ako na ľuďoch skutočne záleží a verím, že je to pre dlhodobú spoluprácu dôležité. Často počujem na stretnutí s partnerom, že nikdy nevideli niekoho tak zapáleného do svojej práce, že mi žiaria oči, keď o Big Boyi hovorím.
Takže opäť tie vzťahy... Sú jednoducho dôležité...
Áno, som veľmi vzťahová. A v obchode je to o ľuďoch. Nemám zoznam 40 argumentov, prečo by klient mal chcieť náš produkt. Ja počúvam. Čo práve tento klient potrebuje? Hľadám cesty, riešim problémy. Najväčší problém je, keď obchodník s prepáčením len rozpráva, ale nevie počúvať. Ďalšia dôležitá vec je potom dotiahnuť veci do konca. Splniť to, čo som na stretnutí sľúbila, poslať ten e-mail, a urobiť to v prijateľnom časovom horizonte. Stretnutie je len začiatok. Výstup z neho začína, keď sa vrátim do kancelárie.
Spracovať ponuku, ozvať sa partnerom...
Všetko, čo som sľúbila, jednoducho musím dodržať. Konkurencia skrátka je, a akonáhle stratíte dôveru klienta, ťažko sa získava späť. Aj to, že neodpovedáte včas na e-maily, môže zničiť dobre začatý obchod.
Dávaš si nejaký každodenný cieľ? Pomáha ti to-do list?
To-do list nemám, pretože v obchode stále niečo naskakuje. Aj keď si urobíš pekný to-do list, počas dňa ti prídu tri urgencie, ktoré musíš riešiť a riešiš len priority. Ciele mám skôr mesačné, a to je plniť plán, aby bola firma finančne zdravá. Obchod je hlavný zdroj príjmov. Treba neustále premýšľať, kde je potenciál, a koho osloviť s ponukou.
Čo by si povedala zákazníkovi, ktorý váha, či si kúpiť produkt Big Boy?
Vždy hovorím: Poďme to skúsiť a uvidíme! U nového zákazníka nemám problém na začiatku urobiť nejaké výnimky, kým sa všetko zabehne. Ak im to nebude fungovať, už od nás nemusia odoberať. Zároveň ale viem, že akonáhle sa ten produkt dostane na pult, je vyhrané, pretože ľudia Big Boy jednoducho milujú.
Napadne ti nejaká najprekvapivejšia reakcia, ktorú si dostala od zákazníka?
Dnes som napríklad musela klientovi povedať, že naše modré maliny nie sú rádioaktívne. Tá modrá farba je v skutočnosti spirulina a nie nič škodlivé. Aj na takéto otázky treba rýchlo a s úsmevom odpovedať.
Čo ľudí všeobecne najviac zaujíma?
Keďže klienti cítia, že sme silní v marketingu, a to aj vďaka influencer marketingu a našej prítomnosti na sociálnych sieťach, pýtajú sa, ako s tým pracovať. Radi im s touto problematikou pomôžeme. Napríklad keď dopĺňame produkty na predajni a robíme výstavku, vytiahnem telefón, natočím to, kolegyňa to zostrihá, pridáme voiceover a odkaz na Instagrame na daného partnera a jeho prevádzku. Nerozlišujeme, či si cieľový zákazník kúpi produkt u nich na predajni, ktorú propagujeme, alebo na našom e-shope, tá filozofia je taká, aby sa Big Boy stal súčasťou bežného košíka. Chceme byť súčasťou domácností.
Máš nejaký tip pre začínajúcich obchodných manažérov?
Je dôležité si uvedomiť, či má človek rád ľudí, bez toho to nepôjde. A dotiahnuť veci do konca. Ďalšia zásadná vec je vedieť počúvať a nevzdávať to. Aj keď klient v tento moment produkt nechce, neznamená to, že sa mu neskôr nemôžeme ozvať s upravenou ponukou alebo informáciou o novinkách. Situácia a potreby klienta sa neustále menia.
Prezradíš, čo ťa dokáže v práci potešiť?
Veľká porada, keď splníme plán. Je veľmi príjemné počúvať, že sa nám niečo podarilo.
Keď niekto nevie, čo dať svojmu blízkemu ako darček, ktorý Big Boy produkt je stávka na istotu, čo by si odporučila?
Modrá malina. Každý sa nad tým pozastaví a príde mu to pekné, zaujme to. A naozaj je to farbené spirulinou.
Keď niekto nevie, čo dať svojmu blízkemu ako darček, ktorý Big Boy produkt je stávkou na istotu, čo by si odporučila?
Modrá malina. Každý si to všimne a príde mu to zaujímavé. A je to naozaj farbené iba prírodnou spirulinou. Nikto sa toho nemusí báť.
Ktorý krém by si podľa teba zaslúžil viac pozornosti?
Banana Bread. Je to naša novinka a má úplne božskú chuť.
Keby si mala prázdny billboard a mohla akokoľvek propagovať Big Boya, čo by si na ten billboard dala?
Strašne sa mi páči náš slogan. Neodoláš, no a čo?
Najnezvyčajnejšie miesto alebo situácia, kde sa ti podarilo predať Big Boya?
Do tetovacieho štúdia. Pán sa nám sám ozval. Povedal, že sa mu páčia naše etikety, že jeho salón je v podobnom štýle a chce tam zaradiť naše produkty. Tak sme sa dohodli na spolupráci.
Keby si s pomocou Big Boy produktov mohla vytvoriť nejakú virálnu výzvu na sociálnych sieťach, čo by to bolo?
Aby fanúšikovia namiešali krém a poslali nám ho. Potom by sme kúsok od vybraného víťaza pomocou našich technológií spracovali a skutočne zaradili do ponuky. To by bol tiež dobrý spôsob, ako ľuďom priblížiť komplexnosť výroby. Za našimi produktmi stojí celý vývojový tím a je to zložitejšie, než sa môže zdať.
Keby si mala napísať knihu o svojej pracovnej skúsenosti s Big Boyom, ako by sa volala?
Nekonečný príbeh. (smiech)
Predstav si, že existuje automat s produktmi Big Boy. Ako by vyzeral a kam by si ho umiestnila?
Celý fialový, krásny, dievčenský, kľudne by som naň dala trblietky a jednorožce (Verunka sa usmieva s nadsádzkou :-). Veľmi by som si priala, aby sa Big Boy dostal do škôl. Do stredných a vysokých. Je to náš projekt, až budeme mať viac snackových vecí. Určite by v školách mali mať možnosť kvalitnejších a zdravších produktov, než sú klasické čokoládové tyčinky.
Prezradíš nám svoju budúcu víziu pre Big Boya?
Určite zlepšiť viditeľnosť, stojany, displeje. Dostať nás na čo najviac miest. Aby sa Big Boy stal sám o sebe trendom a ľudia nás vyhľadávali. Aby značka jednoducho hovorila sama za seba.
Ako si myslíš, že produkty Big Boy odrážajú alebo formujú súčasné trendy vo svete wellness a výživy? Akú úlohu hrajú?
Čoraz častejšie počúvame o problémoch s intoleranciou, napríklad na laktózu. Snažíme sa robiť varianty bez mlieka, bez cukru, s náhradnými sladidlami. Tieto dva smery určite áno. Tento rok sme tiež predstavili novú radu doplnkov stravy ONE LIFE pre fitness nadšencov. Snažíme sa ísť v ústrety zdravému životnému štýlu a byť súčasťou cesty za zdravím, ale zároveň robiť radosť lepším maškrtením.
Presunieme sa na záver trochu inam… Ktorý produkt Big Boy by si si vzala so sebou na opustený ostrov a prečo?
Pistáciový proteínový krém. To je podľa mňa najlepší produkt, čo teraz máme. Taktiež je neustále vypredaný. Milujem tú intenzívnu jemnú chuť orechov.
Používaš krémy napríklad do receptov?
Ja som taký náš klasický zákazník. Mám doma napríklad päť pohárikov krémov na mikrovlnke a keď mám chuť na sladké, tak idem a dám si tri, štyri lyžičky.
Zlatonka alebo Big Bueno?
Bueno.
Lyofilizované ovocie alebo praclíky v čokoláde?
Praclíky v čokoláde.
Verunka, ďakujeme za rozhovor. Veľa šťastia v škole a množstvo nových obchodných príležitostí!
Vážení zákazníci,
máme pre vás novinku! Pokiaľ objednávate do Česka, prosíme vyberte Česko*.
*Váš výber sa automaticky uloží.
Príjemné nakupovanie! 💜