BLACK FRIDAAY!!! - 25 % na VŠETKO s kódom: BLACK25SK! 💥 Makáme na plné obrátky, ale môže sa stať, že sa váš balíček trošku oneskorí. Ďakujeme za trpezlivosť a pochopenie!
Tentokrát sme si posvietili na to, ako u nás vznikajú marketingové kampane a čo to vôbec obnáša byť hlavou marketingu v BIG BOYi. Kristína Janďourková Čápová, Head of Marketing prezradila aj čo je cieľom Instagramu a čo ju na práci najviac baví.
Kristínko, aké si dnes mala ráno?
Celkom príjemné, pretože som vstávala s nádejou, že už bude zase pravé letné počasie. Má byť pekne, tak sa teším po tom týždni dažďa a zimy na pekný víkend.
Akú zaujímavú knihu si naposledy čítala?
Mám práve rozčítanú knihu Čo oči nevidia od Betsy Reavley. Veľmi nečítam, ale práve sa mi manžel smial, keď ma našiel na gauči pod perinou, ako si čítam. Knihu mi dala kolegyňa, ale všeobecne sa ku knižke málokedy dokopy a trochu ma to mrzí. Po práci chodím skôr cvičiť, lietam vonku, niečo podnikáme s priateľmi alebo s manželom.
Skúsila by si vystihnúť v 3 slovách, čo pre teba znamená BIG BOY?
Láska, priateľstvo a 100% nasadenie.
Čo ťa prinútilo uchádzať sa na úplnom začiatku o túto pozíciu?
Bola doba čovidu, prišla som o prácu a ocitla sa doma. Pri hľadaní novej práce tých ponúk nebolo toľko, pretože firmy začínali byť v panike, či vôbec najať nových ľudí. Vyberala som z toho, čo bolo k dispozícii a narazila na BIG BOY. Zistila som, že vyrába orieškové maslá a hovorila som si, že je to super, pretože som totálny závislák na orieškových maslách už odjakživa. Dokonca som si kedysi mlela doma s kamoškou orechy v mixéri. Milovala som to. Tak som si povedala Wow, to by ma mohlo baviť, robiť marketing práve pre takéto produkty! My ženy chceme robiť niečo kreatívne, tvorivé, čo za tebou bude vidieť.
Ako myslíš, že by ťa popísali tvoji kolegovia?
Priateľská, pracovitá, ambiciózny, hnací motor. Som dôsledná a ťahám všetko dopredu. Snažím sa nás vnímať ako celok a nie separátne ako subjekty. Potrebujem, aby všetci dobre fungovali a potom môžem fungovať aj ja. Je to ako s dominom, zrúti sa jeden dielik a zrúti sa všetko. Som rada, keď je tím zajedno, potom je to na práci vidieť.
Ako vyzerá tvoj typický deň v kancelárii?
Prídem a hneď vo dverách sa usmievam na kolegov. Vždy pozitívne naladená, máme totiž super kolektív. Urobím si čierny čaj s mliekom ak počítaču si vezmem nachystanú raňajky. Dáme so všetkými rýchlu debatu, ako sme sa mali večer, čo sme robili a vrhneme sa do práce. Diskutujeme projekty, ktoré nás čakajú, a ja si vždy vyberiem, čo v ten deň je dôležité urobiť, čo horí. Niekedy som celý deň v kancelárii, niekedy máme fotenie alebo natáčanie, schôdzky. Všetko sa prispôsobuje plánom.
Vieš si predstaviť, že by si pracovala iba z domu?
Predtým som home office mala rada, ale čo máme takto skvelý tím, beriem si home office minimálne. Keď si napríklad potrebujem niečo zariadiť a hodí sa mi to. Bývam odtiaľ kúsok, cesta nie je nepríjemná a doma by mi bolo smutno. Robia si tu zo mňa srandu, že som tu pečená varená.
V akom pracovnom prostredí sa ti najlepšie pracuje?
Keď máme všetci rovnaký vibe do práce a všetci to cítia rovnako a sú na rovnakej vlne. Tak sa mi pracuje najlepšie. Našťastie sa mi darí vypnúť okolie, keď sa potrebujem sústrediť. Radšej som medzi ostatnými, pretože často padnú nejaké dobré nové nápady, sme tu všetci dosť kreatívni a pálime myšlienky, z ktorých vznikne často skvelý projekt. Keď funguje kolektívna práca, tak mi to vyhovuje.
Ako zvládaš tlak a stresové situácie v práci?
Stresy samozrejme sú. Malý denný stres ťa hypuje k lepším výsledkom a je motivačný a je podľa mňa zdravý. Keby človek pred sebou nemal tie úlohy a kampane, ktoré musí zvládať, tak by mi to chýbalo. Som skôr nervózny, keď mám prácu hotovú a hneď mi nabiehajú myšlienky, čo by sme mohli tvoriť ďalej. Nemám rada, keď sa čas presedí len tak, mám rada, keď to uteká a snažím sa to tak nastaviť aj svojim kolegom, ktorých mám na starosti. Zažila som nudnú prácu na recepcii, kde bolo všetko hotové za 2 hodiny a odvtedy mám radšej, keď je práce veľa. Stresy sú, ale dokážem sa s tým celkom dobre vysporiadať. Pomohla mi vysoká škola, kde toho bolo veľa a človek si musel určiť priority. Tiež som sa postupom času obrnila.
S ktorou z BIG BOY firemných hodnôt sa najviac stotožňuješ a prečo?
Všetci ťaháme za jeden povraz. Sme menšia firma, žiadny korporát. V tom je to krásne, že sa všetci poznáme. To je to, čo tomu dáva ten drive.
Čím sa podľa teba naša značka odlišuje od konkurencie?
Vymýšľame neustále niečo nové. Snažíme sa byť o krok vpred oproti konkurencii a tá filozofia firmy nie je postavená len na jednom človeku, ale môžeme do toho zasahovať všetci a cítime sa byť súčasťou. Vidíme za sebou našu prácu a nebojíme sa povedať názor. Sme jedna veľká rodina.
Ako dlho pracuješ v odvetví marketingu?
Dala som si vtedy jednu jedinú prihlášku na vysokú školu v Prahe. Na poľnohospodárov som potom mala prevádzku a ekonomiku a vybrala som si na štátnice marketing a marketingové riadenie a procesy. Tu som privoňala k marketingu a zistila, že ma to asi bude napĺňať. Postupne som zbierala skúsenosti a od asistentky som sa dostala až k marketingovej manažérke. Bolo to 7 rokov zbierania skúseností a učenia sa.
Ako meriaš úspešnosť marketingovej kampane?
Máme nejaké plány, ktoré musíme dodržiavať aj nejakú hranicu, koľko musí firma v rámci B2C zarobiť. Keď tej čiastky docielim, je to polovica úspechu. Marketing máme úzko spojený s obchodom. Už si vieme spočítať investície do kampaní, dodržiavanie PNO voči webu a ďalším kanálom, ktoré využívame. To máme dobre zvládnuté. BIG BOY začínal úplne na nule a počas siedmich rokov sme sa učili, ako efektívne nastaviť reklamu, aby bola návratnosť atď. Kampane nám idú prakticky nepretržite a vyhodnocujeme ich na dennej báze. Robíme detailné plány na mesiace dopredu a máme samozrejme porady, na ktorých rozoberáme úspešnosť jednotlivých kampaní.
Môžeš nepoľúbeným trochu osvetliť, ako sa vôbec začína taká marketingová kampaň?
Tak u BIG BOYa je to tak, že máme nejaký produkt. Ak chceme novinku, a súvisí napríklad s nejakou témou, Vianoce, Valentín, leto, jeseň... začína to myšlienkou a potom to prechádza do vývoja. Všetci sa stretneme, ochutnávame, potvrdíme si finálny produkt. Potom vytvárame špecifikáciu, grafiku, etiketu. Ďalej príde fotenie, natáčanie videa, robíme tomu ten brand, ktorý spúšťame v platených reklamách. Ďalej potom YouTube, Instagram, TikTok aj LinkedIn. Musí sa vymyslieť úderný text, takže sa to zadá copywriterovi, využívame našich influencerov... Taká kampaň vzniká napríklad 2 mesiace a niekedy aj dlhšie.
Čo ťa najviac baví na marketingu pre BIG BOYe?
Asi bláznivé videá na odľahčenú, ktoré tu vytvárame. Keď sa doma nudím, sledujem trendy a aplikujeme ich na naše sociálne siete. Zapojí sa pri tom celý kancel a je to vždy veľká sranda.
Čo je hlavným cieľom BIG BOYa na sociálnych sieťach?
Byť v spojení s fanúšikmi. Snažíme sa našich sledujúcich zatiahnuť do deja, aby spoznali našu firemnú kultúru, že tu nesedíme len za počítačom a že to tu skutočne žije. Expedícia, výroba, obrovská hala... ukazujeme background. Ľudia milujú, keď ideme do výroby a ukážeme, ako sa krémy vyrábajú. Každý sa nad tým rozplýva a píšu nám, že by chceli byť vo výrobe a baštiť maslíčko rovno do pusy. Chcem u vás pracovať je jednoducho super spätná väzba.
Akú platformu sociálnych médiách máš osobne najradšej pre prácu ty?
Asi zostanem pri Instagrame. Máme tam krásne fotky, ten obsah tvoríme zábavný a ľudia sa tam môžu odreagovať. Mám rada aj Facebook, ale organicky skvele funguje Instagram.
Vypichla by si nejaký úspešný obsah, ktorý si nedávno vytvorila a si naňho pyšná?
Som vždy nadšená do všetkého, čo tu urobíme. Vaječniak bola bomba. Nikto nám neveril, že to bude mať taký úspech. To bolo naše bábätko s kolegyňou a vedeli sme, že to bude super, hoci k tomu zvyšok tímu bol trochu skeptický. Dalo sa to na web, pustili sa reklamy a padali rekordy predajov vaječniaka. To bolo fajn, mala som radosť, že sme na to boli samy dve proti všetkým a vyplatilo sa to. Produkt je mimochodom celú dobu na webe a nevypol sa ani po Vianociach. Stále sa predáva.
Ako sa dozvedáš o nových marketingových nástrojoch a technikách?
Sledujem rôzne portály, bavím sa s našimi agentúrami o tom, čo frčí. Stále máme nejaké porady, schôdzky. Sledujem aj konkurenciu, takže vďaka tomu na niečo narazím. Človek sa musí vzdelávať furt. Či chceš alebo nechceš, sú nové aktualizácie, vychytávky, nedá sa tomu vyhnúť. Stále niekde takzvane šmejdím.
Ty si spomenula influencerov, ako často ťa oslovujú a ako reaguješ?
Oslovujú nás na dennej báze s tým, že by s nami chceli nejakým spôsobom spolupracovať. Vždy si ten profil prezriem a keď mi príde zaujímavý, začnem analyzovať, čo by sa dalo spoločne tvoriť. Z našich krémov sa dá vymýšľať množstvo vecí, nemusí to byť nutne len na lyžičku. Dá sa z toho variť, piecť… Máme šikovné dievčatá, ktoré tvoria video recepty, fotky, dávame to aj na náš blog a vzniká skvelé prepojenie. S väčšími influenzormi mám vždy stretnutie, zoznámime sa, preberieme možnosti spolupráce a hľadáme spoločnú reč, ako by to mohlo klapať. Najprv im dám produkty na ochutnanie, pretože chceme, aby im to hlavne chutilo, čo sa odrazí na celkovom výsledku.
Letná dovolenka pomaly končí a jeseň klope na dvere… Prezradíš nejaké vzrušujúce plány, ktoré má BIG BOY pre nadchádzajúcu sezónu?
Chystáme toho veľa a niektoré veci nemôžem bohužiaľ ešte prezradiť. Ale môžem povedať, že sa to naozaj podarilo a milovníci BIG BOY dobrôt sa už teraz môžu tešiť na tohtoročné Vianoce! Práve včera nám prišiel veľký kamión s projektom, ktorý tu riešime od začiatku roka. Som zvedavá na reakciu zákazníkov, pretože s tým bolo veľa práce a veľa práce ešte bude. Je to niečo, čo tu ešte nebolo, niečo úplne iné. Som napnutá, aké budú reakcie. K zverejneniu dôjde asi v druhej polovici septembra. No a potom sú tam samozrejme ďalšie sezónne produkty, ktoré sa veľmi podarili a jedna lyžička naozaj stačiť nebude. Bude toho veľa! Tešte sa na jeseň aj na Vianoce!
Kristínke veľmi ďakujeme za rozhovor a prajeme si (tak trochu aj sebecky pre svoje chuťové poháriky), aby bolo zaujímavých projektov a noviniek čoraz viac!
Vážení zákazníci,
máme pre vás novinku! Pokiaľ objednávate do Česka, prosíme vyberte Česko*.
*Váš výber sa automaticky uloží.
Príjemné nakupovanie! 💜